Programs

Holdbeskrivelse

Holdet er for dem, der kan lide den hårde fysiske træning. Vi arbejder med intervaltræning, styrketræningsønvelser med krops vægt og slagøvelser på boksesække og boksepuder. Det er ikke et must, at du fra starten er i top form – det kommer du hen ad vejen. Det primære er, at du kan lide den hårde træning og ikke giver op. Vi holder et højt og forholdsvis hårdt tempo gennem hele timen, men vi holder også mange korte pauser. Lad dig ikke skræmme af niveauet. Det er ikke holdets niveau, der er i højsædet. Det er dit niveau!! Man arbejder så godt man kan, og ikke som de andre kan. Husk: spis noget mad ca. 1-1½ time inden du skal på motionsbox holdet og drik rigeligt. Medbring drikkedunk.

Pilates er en blid men effektiv trænings-form, der er udviklet af Joseph H. Pilates i 1920’erne. Øvelserne omfatter over 500 systematiske mind-body øvelser, der træner hele kroppen. Øvelserne kræver fokus og koncentration, og der lægges vægt på kvalitet frem for kvantitet. I Pilates arbejder vi meget med mave- og rygtræning, således at Pilates giver dig en stærk CORE/Kerne, dvs. alle dine “korset-muskler” i mave og ryg styrkes, og du får en bedre krops-holdning og øget kropsbevidsthed.
Pilates kan virke forebyggende på bl.a. rygproblemer og lindre og forhindre smerter i ryg og lænd. Tal med din egen læge, inden du går i gang med træning. Al træning er på eget ansvar. Vi stiller måtter, puder og tæpper og de nødvendige trænings redskaber til rådighed.

Yoga er et hold for alle! Jeg tager udgangspunkt i, hvor du er og hvad du kan. Timen er opbygget med åndedræts øvelser, fysiske øvelser og en lille meditation til sidst. Mit fokus som underviser er helt klart, hvor du som udøver befinder dig og derfra guider jeg dig videre. Timen foregår med stor opmærksomhed på kropsbevidsthed og bevidsthed i det hele taget. Så derfor oplever jeg at mange ikke bare bliver smidigere, men også får det bedre mentalt. Hvis du er interesseret, kom og vær med, men det er en god ide at komme 3-4 gange, for at mærke hvor godt det er!! Du er naturligvis også velkommen til at kontakte mig for mere info.

Høj intensiv interval træning. HIIT træning besår af skiftende intervaller med moderat intens og perioder af nær maksimal ydeevne. HIIT-Træning sætter stofskiftet i vejret, og kan holde det oppe i lang tid efter træningen er overstået – i op til 48 timer,noget lavintens konditionstræning ikke formår.

Et hold, hvor vi tager hensyn til at det er tidlig på dagen, så tempo/puls holdes moderat.
Der vil blive lagt hovedvægt på coretræning (træning af kropstammen), balance og smidighed. Brug af ekstra redskaber såsom de store gymbolde vil forekomme, men ellers er det egne kropsvægt og bevægelig vi arbejder med.
Meget af træningen vil foregå på gulvet/måtter.

Citybike foregår på nogle specielle motionscykler, hvor man selv kan regulere modstanden. Altså om det er op eller ned ad bakke.
Det er holdtræning med musik og med en instruktør til at udstikke retningslinier for citybike timen. Citybike er effektiv for dit kredsløb og supplement til styrketræning, og så er det super fedtforbrændende.
Holdlokalet er 100m2 med god udluftning/cirkulation. Citybike kan dyrkes af alle.

Training for Winners er en time med en kombination af puls og styrke, som regel udført som cirkeltræning (flere øvelser, som man skifter imellem efter tid) ALLE kan være med, og det er super god træning.